0
15) Crossfit & träning Viktminskning

Nu är det snart dags!

Nu är det snart dags för mig att börja bli coachad av Mille Jagenus pt och kostrådgivare från mf-gruppen som skriver Strong Living. Läs mitt tidigare inlägg här.

(null)

Första steget var att fylla i en hälsodeklaration på 14 sidor med alla möjliga typer av frågor kring träning, kost, sömn och andra saker kring hälsa och välmående både fysiskt och psykiskt. En del av det var en kostdagbok på 4 dagar som jag skrev under torsdag till idag. Jag mailade in det till henne nu på kvällen och under morgondagen ska hon jobba på att sätta ihop mitt upplägg både för kost och träning för att få mig på rätt väg mot mina mål. Vi kommer att samarbete i 3 månader inledningsvis och ev blir det längre.

(null)

Vad är mina mål kanske ni är nyfikna på då? Jag har flera olika mål faktiskt.

Ett mål är mitt ”eviga” mål som jag haft i mer eller mindre 10 år nu men som nu såklart ska nås med Milles hjälp – att gå ner i fettvikt. Jag kommer inte att skriva på bloggen vad jag väger idag men jag kan säga att jag vill ner ca 10 kg.

Men egentligen är inte siffran på vågen viktig för jag vill forma en stark kropp och öka i muskelmassa och muskler väger som bekant mer än fett. Så att öka i muskelmassa är något som jag också vill.

Och sist men inte minst så vill jag springa milen under 1 timme när det är dags för midnattsloppet i augusti.

Jag är så grymt peppad och längtar tills jag får mitt första upplägg från Mille. Så klart kommer jag att uppdatera ofta och mycket här på bloggen och hoppas att ni vill följa mig :)

Annika

    Leave a Reply