Här kommer ett tips på ett enkelt och gott mellanmål som passar både stora och små. Jag rekommenderar hallon som du plockat själv. Om du använder köpta frysta hallon så bör de kokas först och sedan kylas nere, så då krävs lite mer planering. Självklart kan du använda andra bär också.

Under receptet så kan du se näringsvärdet för receptet. Jag funderar på att näringsberäkna fler av mina recept för att vara tydlig mot er. Det är ganska många nya läsare som hittat hit de senaste veckorna och jag vet att flera av er håller nere på kolhydraterna. Jag vill vara tydlig med att många av mina recept passar er som håller nere kolhydraterna men det är inte alla av mina recept som är lämpliga för t ex lchf. Därför funderar jag på att näringsberäkna recepten för att undvika missförstånd.

Vad är er spontana tanke kring det? Skriv en kommentar och berätta om du tycker att det är bra eller inte.

OBS! Jag rekommenderar ingen att räkna eller väga sin mat. Mat är inte siffror och jag förespråkar istället att äta mat som hjälper din kropp att känna äkta hunger och mättnad.

clean eating hallonsmoothie paleo mejerifritt

Hallon och kokossmoothie, 2 glas

  • 1 dl kokosmjölk
  • 1,5-2 dl halvtinade hallon
  • 0,5-1 tsk vaniljpulver

Mixa allt med en mixerstav och späd ev med lite vatten. 

clean eating hallonsmoothie paleo mejerifri

 

Näringsvärde per portion: 96 kcal, 1 gr protein, 3 gr kolhydrater, 8 gr fett